Затверджено наказом відділу освіти Камінь-Каширської районної державної адміністрації

від 05.09.2013р.   №393  «Про затвердження  Положення про проведення  І і ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у Камінь-Каширському районі»

     З метою вдосконалення практики проведення в районі інтелектуальних змагань, які сприяють розвитку творчого потенціалу молоді, на підставі Положення  про  Всеукраїнські  учнівські  олімпіади  з  базових  і  спеціальних  дисциплін, затвердженого наказом  Міністерства  Освіти  і  науки,  молоді  та  спорту  України  від  22.09.2011 №1099, у відділі освіти   розроблено Положення  про проведення І і ІІ етапів Всеукраїнських  учнівських олімпіад з базових дисциплін у навчальних закладах Камінь-Каширського району. Положення регламентує аспекти  організації  та  проведення  у  навчальних закладах Камінь-Каширського  району  І  і  ІІ етапів  учнівських  олімпіад  з  базових  дисциплін, визначає їх організаційне, методичне і фінансове забезпечення, порядок участі в змаганнях і визначення переможців.

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про проведення

І і ІІ етапів  Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін

у навчальних закладах Камінь-Каширського району

 

 I. Загальні положення

1.1.  Положення про проведення І і ІІ етапів Всеукраїнських учнівських  олімпіад   з  базових  дисциплін у навчальних закладах Камінь-Каширського району  ( далі – Положення) розроблено  на підставі Положення  про  Всеукраїнські  учнівські  олімпіади  з  базових  і  спеціальних  дисциплін, затвердженого наказом  Міністерства  Освіти  і  науки,  молоді  та  спорту  України  від  22.09.2011 №1099, зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції   України  17.11.2011  №1318/20056,  і регламентує аспекти  організації  та  проведення  у  навчальних закладах Камінь-Каширського  району  І  і  ІІ етапів  учнівських  олімпіад  з  базових  дисциплін, визначає їх організаційне, методичне і фінансове забезпечення, порядок участі в змаганнях і визначення переможців.

 

1.2. Метою прийняття цього Положення є вдосконалення практики проведення в районі інтелектуальних змагань, які сприяють розвитку творчого потенціалу молоді.

          1.3. Учнівські олімпіади є індивідуальними очними змаганнями, у яких учні демонструють здатність творчо використовувати набуті у процесі попереднього навчання знання, уміння й навички.

         1.4. На І – ІІ етапах олімпіад з базових дисциплін до всіх учасників змагань ставляться однакові вимоги,  незалежно від типу, форм власності, розташування, підпорядкування навчального закладу, де учні здобувають середню освіту. Учні загальноосвітніх шкіл, навчально-виховних комплексів беруть участь у змаганнях на рівних правах.

         1.5. Основними завданнями учнівських олімпіад з базових дисциплін є:

-         стимулювання творчого самовдосконалення дітей, учнівської молоді, їх самоосвітньої діяльності;

-         виявлення та розвиток обдарованих учнів та надання їм допомоги у виборі професії;

-         реалізація здібностей талановитих учнів;

-         підвищення інтересу до поглибленого навчання базових дисциплін, прищеплення широким колам учнівської молоді навичок дослідницької роботи;

-         пропаганда досягнень науки, техніки, новітніх технологій;

-         підведення підсумків роботи факультативів, гуртків, активізація всіх форм позакласної та позашкільної роботи з учнями;

-         підвищення рівня викладання базових дисциплін;

-         виявлення, поширення і впровадження в навчально – виховний процес сучасних прийомів і методів навчання;

-         формування команд для участі у різних етапах Всеукраїнських олімпіад.

 

         1.6. І – ІІ етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін (далі – Олімпіади) проводяться щороку серед учнів загальноосвітніх закладів освіти з таких базових дисциплін: математика (5-11 класи), географія (6-11 класи), українська мова та література , фізика, біологія (7-11 класи), російська мова, іноземні мови (англійська, німецька, французька), історія, хімія (8-11 класи), правознавство, основи економіки, інформатика (9-11 класи), екологія, педагогіка і психологія, інформаційні технології (10-11 класи), астрономія , фізична культура і спорт (11 клас), трудове навчання (9,11 класи), природознавство (5-6 класи), а також олімпіади серед учнів початкових класів з математики, української мови, курсу «Я і Україна» (4 клас).

        1.7. З метою забезпечення наступності у проведенні  шкільних і районних  олімпіад в початковій, середній та старшій школі, виявлення та розвитку інтелектуальної обдарованості учнів, відслідкування динаміки їх досягнень, якісної підготовки переможців шкільного етапу до районного етапу олімпіад І етап проводиться додатково з української мови та літератури у 5-6 класах, з хімії, історії, іноземної мови у 7 класі, з трудового навчання у 8 класі.

         1.8.  За потреби можуть проводитись олімпіади з інших навчальних предметів, спеціальних дисциплін, що затверджується наказами по школах ( І етап), наказом відділу освіти ( ІІ етап).

         1.9. Керівником ІІ етапу  Всеукраїнських учнівських олімпіад  з навчальних предметів є відділ освіти  Камінь-Каширської районної державної адміністрації, організатором та координатором  є  районний методичний кабінет відділу освіти,  на які покладається відповідальність за організаційне та науково-методичне  забезпечення проведення відповідних змагань.

 1.10. Районний відділ освіти спільно з районним методичним кабінетом здійснюють контроль за дотриманням вимог даного Положення при проведення І-ІІ етапів олімпіад.

        Відповідальність за проведення І етапу олімпіад відповідно до Положення   покладається на керівників шкіл.

       1.11. Для організації та проведення олімпіад на всіх етапах  утворюються організаційні комітети, а для підготовки умов завдань, перевірки їх виконання та подання пропозицій щодо визначення переможців і учасників наступного етапу — координатори та журі.

      1.12. Координатором та головою журі І етапу учнівської олімпіади з навчального предмету є вчитель-предметник , ІІ етапу олімпіади – методист РМК, який відповідає за викладання даного предмету.

IІ. Проведення учнівських олімпіад

2.1. Учнівські олімпіади у проводяться кожного навчального року у чотири  етапи:

І етап ( шкільний )- у жовтні  ( 5-11 класи) і у березні ( 4 клас);

II етап ( районний)- у листопаді-грудні ( 5-11 класи) і у березні ( 4 клас);

III етап (обласний) -у січні;

 ІV етап( загальнодержавний) - у березні.

2.2.  Порядок проведення, персональний склад оргкомітетів та журі  I етапу олімпіад, а також рішення відповідних оргкомітетів затверджуються наказами керівників  навчальних закладів, IІ етапу олімпіад- наказами відділу освіти .

2.3. Проведення  І  етапу олімпіад з різних предметів одночасно забороняється.

2.4.  На всіх етапах змагань завдання готуються окремо для кожного класу .

2.5.  Завдання І етапу олімпіад з навчальних предметів рекомендується складати на засіданнях методичних об’єднань освітніх округів на основі вимог шкільної програми за структурою, яка відповідає структурі завдань ІІ етапу олімпіад, із визначеною системою оцінювання . Завдання  затверджуються керівниками загальноосвітніх шкіл.

2.6. ІІ етап  олімпіад проводиться за  завданнями, розробленими обласним  інститутом післядипломної педагогічної освіти та відділом освіти РДА. Члени оргкомітетів несуть персональну відповідальність за секретність змісту пакетів завдань до моменту їх оприлюднення.

2.7. Заклад,  на  базі  якого  проводиться  олімпіада,  готує  приміщення, матеріально-технічну базу,  створює  безпечні  умови  для  виконання олімпіадних  завдань, забезпечує роботу медпункту.

2.8. Звіти про проведення І етапу олімпіад з навчальних предметів та заявки на участь команд у наступному етапі оргкомітети надсилають до районного оргкомітету   до 1 листопада поточного року.

2.9.  За відсутності звіту про проведення попереднього етапу та заявки про участь команди у відповідному етапі олімпіад, неправильного їх оформлення або порушення строку їх подання питання про допуск команди до змагань вирішується оргкомітетом на його засіданні та фіксується в протоколі.

2.10. У разі заміни з поважних причин деяких учасників олімпіад керівник команди після прибуття до місця проведення змагань подає до оргкомітету оригінал нової заявки із зазначенням причини заміни учнів.

2.11. Звіти про проведення II етапу олімпіад з навчальних предметів та заявки на участь у III етапі районні оргкомітети  надсилають обласному оргкомітету до 30 грудня поточного року.

2.12. Документація і роботи учасників I етапу олімпіад зберігаються у загальноосвітніх навчальних закладах, II етапу - у відділі  освіти  упродовж року з дня закінчення олімпіади.

ІІІ.   Учасники та умови проведення олімпіад.

3.1.                  Учні мають право брати участь у кількох предметних олімпіадах.

    

3.2.          За бажанням учасники  всіх етапів мають  право на загальних засадах брати участь у змаганнях серед учнів старших (порівняно з класом фактичного навчання) класів  у межах визначених вікових груп кожного навчального предмета (крім учасників 11-го класу).

 

3.3.          У І етапі олімпіад із базових дисциплін беруть участь учні шкіл за бажанням. Будь-які обмеження права участі школярів у першому етапі олімпіад із базових дисциплін забороняються. Перелік дисциплін, з яких проводиться олімпіада, та класів, які беруть участь у змаганнях, визначається відповідним оргкомітетом навчального закладу.

 

3.4.          У ІІ етапі олімпіад із базових дисциплін беруть участь учні навчальних закладів, які стали переможцями першого етапу олімпіад.

 

3.5.           Формування команд, визначення кількісного складу учасників та  

   умов проведення ІІ етапу олімпіад і конкурсів з кожної дисципліни  здійснює відділ освіти райдержадміністрації. Перевищення кількісного складу учасників заборонено.

  3.6.  До місця проведення олімпіад та конкурсів учні прибувають   організовано у супроводі керівника команди. Команду чисельністю 6 і більше учнів супроводжує двоє дорослих,  які є керівниками команд.

3.7.   Керівники команд адміністративно відповідають за життя та здоров'я 

членів команд, що має бути зазначено у наказах.

3.8.   Керівники команд, представники закладів освіти повинні забезпечити 

 своєчасне оформлення належних документів, прибуття учнів на олімпіаду,  належну морально-психологічну підготовку і допомогу.

3.9.  Категорично забороняється втручання батьків учасників та інших  сторонніх осіб в перебіг змагань, участь у перевірці робіт та розгляді апеляцій.

 

3.10. Оргкомітетом можуть бути створені відповідні особливі умови для участі в змаганнях дитини з особливими потребами. Особа, яка супроводжує цю дитину, має обов'язково надати медичну довідку про відсутність інфекційних хвороб і контакту з інфекційними хворими.

3.11.  Учасники олімпіад до початку змагань мають бути ознайомлені з порядком і умовами їх проведення, обладнанням, матеріалами, характером і обсягом виконуваних робіт, видами і формами морального і матеріального заохочення тощо.      

                                                               

3.12.  Учасники олімпіад, конкурсів повинні суворо дотримуватись вимог їх проведення, норм і правил з техніки безпеки, виконувати рішення оргкомітету і журі, виявляти бережливість у використання обладнання. При виконанні  завдань  забороняється  користуватися  довідковими  таблицями, обчислювальними засобами,  електронним  обладнанням,  засобами  комунікації  (Інтернет,мобільні телефони тощо), крім засобів, що дозволені оргкомітетом та журі.

3.13. При виконанні письмових робіт, що підлягають зашифруванню, забороняється використання будь-яких позначок, різних кольорів написання, копіювального чи міліметрового паперу тощо, які сприяли б дешифруванню робіт. У разі порушення цих вимог спільним рішенням оргкомітету та журі вони можуть бути усунені від змагань та дискваліфіковані.

 

3.14.    Будь-які винятки щодо участі школярів у Всеукраїнських учнівських      олімпіадах із базових дисциплін, не передбачені даним Положенням, є   недопустимими.

 

 

4.             Визначення і нагородження переможців олімпіад

 

4.1.  Переможців всіх  етапів  Всеукраїнських  учнівських  олімпіад  з  базових  дисциплін визначають в особистій першості.

4.2.  Переможцями відповідного етапу змагань вважаються учні, нагороджені дипломами І, ІІ, ІІІ ступенів.

 

  4.3.  Число переможців І і ІІ етапів олімпіад не повинно перевищувати 30% числа учасників змагань відповідного класу з орієнтовним розподілом кількості дипломів у співвідношенні  1 : 2 : 3.

 

 4.4.   Переможцем не може бути учасник, який за сумарним результатом виступів на всіх обов’язкових турах відповідного етапу змагань набрав менше третини від максимально можливої сумарної кількості балів.

 

 4.5. Перше місце не визначається, якщо учасником змагань не набрано 50% від максимально можливої сумарної кількості балів  ( це правило не є обов’язковим  для учасників з математики, інформатики, хімії, інформаційних технологій).

 

  4.6.  Результати проведення олімпіад  І-ІІ етапів затверджуються наказами

  районного  відділу освіти, керівників навчальних закладів.

 

   4.7.  Прізвище та ім'я переможця змагань записується у дипломах у називному відмінку.

 

   4.8.  Багаторазові переможці олімпіад, конкурсів-захистів можуть бути нагороджені спеціальними стипендіями установ, закладів, громадських, благодійних організацій.          

 

V. Оргкомітети олімпіад

 

   5.1. Оргкомітети проводять організаційну роботу з підготовки і проведення олімпіад.

   5.2. Очолює оргкомітет голова, який має заступників і секретаря. Голова оргкомітету здійснює розподіл доручень між його членами та керує роботою з організації проведення відповідної олімпіади, конкурсу або турніру.

   5.3. Оргкомітети:

-Визначають і забезпечують порядок проведення олімпіад.

   - За поданням  журі,  суворо  дотримуючись  чинного  Положення,  приймають рішення щодо  визначення  переможців  змагань,  визначають  остаточний  склад  команд  для  участі у наступному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.

   -  Складають звіти про проведення олімпіад.

   -  При порушені  учасниками  олімпіад  даного  Положення  позбавляють  їх  права участі в них.

VI.  Журі олімпіад

6.1. Журі формується з фахівців відповідного профілю з числа вчителів середніх закладів  освіти, методистів тощо. Його очолює голова, який має одного або кількох заступників, решта – члени журі, доручення між якими розподіляє голова або його заступник.  Кількість членів журі не повинна перевищувати третини від кількості школярів, які беруть участь у відповідній олімпіаді.

  

  6.2.  Голова журі несе відповідальність за об’єктивність перевірки та оцінювання робіт    учасників олімпіади, очолює комісію для складання завдань для олімпіад. 

 

  6.3.  Журі:

- Перевіряє та оцінює учнівські роботи.

- Після завершення змагань проводить консультації для учасників олімпіад  і керівників команд щодо виконання запропонованих завдань.

- Аналізує рівень підготовки учасників змагань, готує подання про нагородження переможців, складає відповідний аналітичний звіт.

- Надає до оргкомітету відповідного етапу олімпіад  аналітичні звіти про результати проведення відповідного етапу змагань.

 - Рекомендує кандидатів до складу команд для участі у наступному етапі змагань.

-  Надає до оргкомітету відповідного етапу олімпіад, турнірів, конкурсів аналітичні звіти про результати проведення відповідного етапу змагань.

- Рекомендує кандидатів до складу команд для участі у наступному етапі змагань.

 

VIІ.  Рейтинг загальноосвітніх шкіл за підсумками олімпіад.

7.1. Рейтинг шкіл визначається за результатами виступів  школярів району у ІІ і ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових і спеціальних дисциплін, Міжнародних мовно-літературних конкурсів імені Петра Яцика та імені Т.Г.Шевченка.

 

7.2. Рейтингове місце школи – відносний показник. Він визначається на основі суми набраних балів школи  ( абсолютний показник) за наступною схемою.

 

7.3. За підсумками участі у ІІ етапі олімпіад та мовно-літературних конкурсів:

 

-За кожне 1-е місце, зайняте учнями школи, до загальної суми додається 10 балів; за кожне 2-е місце – 6 балів, 3-є місце- 4 бали, 4-е місце- 2 бали, 5-6 місця – 1 бал, 7-8 місця – 0,5 бала ( за умови, що останнє місце у протоколі –не вище 16);

 

- До загальної суми балів додається число, рівне кількості предметних олімпіад, у яких учні школи брали участь ( число n ).

  

7.4. За підсумками участі у ІІІ етапі олімпіад та мовно-літературних конкурсів:

 

-За кожне 1-е місце, зайняте учнями школи, до загальної суми додається 30 балів; за кожне 2-е місце – 25 балів, 3-є місце- 20 балів, 4-е місце- 15 балів, 5-6 місця – 10 балів, 7-8 місця – 8 балів , 9-10 місця – 6 балів, 11 і нижче– 5 балів.

 

7.5.  Найбільший абсолютний показник рейтингу відповідає 1-му рейтинговому місцю школи в районі. За шкалою спадання абсолютного показника формуються рейтингові таблиці  сільських загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів, І-ІІ ступенів, міських навчально-виховних комплексів №1 і №2.

 

7.6.  Щороку відділом освіти видаються рейтингові таблиці  загальноосвітніх шкіл за підсумками олімпіад, роботи педколективів з художньо-естетичного напрямку, еколого-натуралістичної та туристсько-краєзнавчої роботи, участі у районній спартакіаді школярів, а також інформаційні листи з результатами участі школярів у ІІ і ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад та мовно-літературних конкурсів.

 

7.7. Педколективи загальноосвітніх шкіл, які посіли призові рейтингові місця, щороку нагороджуються грамотами відділу освіти Камінь-Каширської райдержадміністрації та грошовими винагородами.

 

 

 

Начальник  відділу освіти                                               В.І.Пась