ПОДІЇ
З метою активізації участі учнівської молоді в природоохоронній роботі та екологічному русі, виявлення та поширення нетрадиційних форм роботи із набуття знань і досвіду розв′язання екологічних проблем 15 березня відбувся щорічний районний конкурс колективів екологічної просвіти з теми «Раціональне природокористування».
У конкурсі взяли участь 13 колективів екологічної просвіти із загальноосвітніх навчальних закладів сіл Карасин, Нуйно, Раків Ліс, Залісся, Полиці, Добре, Пнівне, Житнівка, Видерта, Боровне, Гута-Боровненська та НВК №1 і 2 м. Каменя-Каширського.
Колективи у своїх виступах поєднали різні жанри, стилі і напрями мистецтва, демонстрували власні досягнення у просвітницькій та природоохоронній діяльності, відображали власний досвід збереження навколишнього середовища.
Оцінювали конкурсні виступи компетентне журі конкурсу: Цюрик Ю.В., спеціаліст відділу освіти, Олісейчик В.М., Каширець Н.П. – методисти РМК, Соловей Л.В., директор БДЮТ, Остапчук Т.Г., вчитель біології НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей» №1 м. Каменя-Каширського.
За підсумками районного етапу конкурсу розподіл призових місць слідуючий:
І місце – агітбригада «Симбіоз» НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей» №1 і агітбригада «Терра» НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-гімназія» №2 м. Каменя-Каширського;
ІІ місце - агітбригада «Водограй» Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Нуйно і агітбригада «Екос» Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Раків Ліс;
ІІІ місця - агітбригада «Бережливі» Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Карасин і агітбригада «Три Зе»» Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Залісся.
Команди - призери конкурсу були нагороджені грамотами відділу освіти Камінь-Каширської райдержадміністрації і цінними подарунками.
Інноваційні підходи до проведення уроку образотворчого мистецтва продемонструвала Хомік Галина Григорівна. Плідною булу робота педагогів під час майстер-класу «Створення квіткової композиції з цукерок» , який також провела вчителька. В ході семінару було опрацьовано ряд теоретичних питань, які сприяли підвищенню фахової майстерності та інноваційної грамотності педагогів.
13 лютого 2018 року на базі закладу загальної середньої освіти села Підбороччя відбувся районний семінар вчителів вчителів образотворчого мистецтва «Застосування нетрадиційних технік малювання як засіб розвитку творчих здібностей дитини».
Хлистік Лідія Микитівна, заступник директора з навчально-виховної роботи провела з педагогами « ранкову зустріч» та презентувала творчий портрет вчителя образотворчого мистецтва Хомік Галини Григорівни. Директор школи Людмила Адамівна Солоненчик представила освітнє середовище закладу. Учні школи ознайомили з виставкою « Вернісаж дитячої творчості».
Інноваційні підходи до проведення уроку образотворчого мистецтва продемонструвала Хомік Галина Григорівна. Плідною булу робота педагогів під час майстер-класу «Створення квіткової композиції з цукерок» , який також провела вчителька. В ході семінару було опрацьовано ряд теоретичних питань, які сприяли підвищенню фахової майстерності та інноваційної грамотності педагогів.
23 січня 2018 року та 31 січня 2018 року на базі закладу загальної середньої освіти села Раків Ліс відбулися семінари керівників шкіл ( директорів , заступників з навчально-виховної роботи) з теми
«Стратегія розвитку: до Нової української школи. Освітній експеримент: пілотування нового стандарту початкової освіти»
ПРОГРАМА
РАЙОННОГО ПОСТІЙНО ДІЮЧОГО СЕМІНАРУ
« Щоб досягти успіху, а іноді й просто вижити в сучасному швидкоплинному бізнесі, люди й організації повинні неперервно вчитися»
Ричард Дафт, автор книжок із менеджменту
Організаційно-мотиваційний блок
9.30. Збір учасників семінару в райво, реєстрація. Виїзд.
10.00 Заклад загальної середньої освіти села Раків Ліс
Управлінський конструктор – самопрезентація закладу загальної середньої освіти
Кузьмич Олександр Павлович, директор школи
10.15Актова зала. Відкриття семінару. Ознайомлення з програмою заняття. Методичне обґрунтування. Мотивація діяльності, визначення завдань, очікуваних результатів.
Пась Віктор Іванович, начальник відділу освіти
10.30 Навчально-пізнавальний блок
Упровадження в практику положень Концепції Нової української школи: ключові акценти, напрями, рекомендації
1.Модернізація початкової освіти в умовах освітньої реформи.
Пась Віктор Іванович, начальник відділу освіти
2. Чинники якісної початкової освіти. Орієнтація вчителів початкової освіти на головні компоненти Концепції.
Подшивалкіна Л.П.,завідувач рай методкабінету
3. Процес пілотування впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти у рамках Концепції «Нова українська школа»: управлінський, методичний, організаційний аспекти.
Кузьмич Олександр Павлович, директор школи
Борсук Валентина Мойсеївна, заступник директора
з навчально-виховної роботи
4. Нові ролі і завдання вчителя в контексті сучасних змін.
5. Програма підготовки та професійного розвитку вчителів Нової української школи.
Ніщик Марина Василівна, методист райметодкабінету
11.30.Перерва.Консультації. Перехід в блок початкових класів
Нова школа - новий вчитель
(практичний аспект)
11.40 Робота в групах в класних кімнатах
1. Нові підходи до освітнього процесу в початковій освіті.
2. Формування нового освітнього середовища, сучасних навчальних матеріалів, апробація нових методик.
3. Організаційно-методична структура планування на тиждень, день.
4. Практичний показ окремих нових форм організації освітнього процесу .
5. Ознайомлення з підручниками, зошитами.
Рудчик Тамара Адамівна,Харчик Ніна Борисівна,
вчителі перших, пілотних класів
Рефлексивно-заключний блок
Вправа «Обери позицію» (Традиційне навчання – НУШ)
-з позиції вчителя
-з позиції учня
- з позиції батьків
- з позиції держави
Вправа « Крісло автора»
Вчителі та учасники семінару
13.10. Підсумки. Рекомендації . Пропозиції.
Подшивалкіна Л.П.,Ніщик М.В. учасники семінару
Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової Школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти та можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Нова школа: простір освітніх можливостей, 2016
Не викликає сумніву,що правильно встановленими, міцними та безпечними сходами можна будь-кого вивести на будь-яку висоту.
Ян Амос Коменський
МИ РАДІ ПРАЦЮВАТИ З ВАМИ !
17 січня 2018 року відбулось засідання районного методичного об′єднання вчителів біології, хімії, географії, екології з теми «Теоретичні та методичні основи, сутність, структура, елементи емоційно-ціннісного компоненту освіти за новим державним стандартом. Формування екологічного стилю мислення та поведінки школярів на уроках та через еколого-натуралістичну роботу».
Сутність та структуру емоційно-ціннісного компоненту предметної географічної компетентності розкрив Марчук Віталій Васильович, вчитель географії ЗОШ с. Нові Червища, а Босак Віта Олексіївна, вчитель географії ЗОШ с. Житнівка висвітлила основні аспекти його реалізації. Практичними прикладами формування екологічного стилю мислення через реалізацію наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» на уроках біології і географії поділилась Гавриленко О.М., вчитель біології і географії НВК №2 м. Каменя-Каширського), на уроках хімії - Пугач І.М.,вчитель хімії ЗОШ с. Соснівка.
Цікавим досвідом з впровадження інноваційних форм екологічного виховання в умовах роботи шкільного лісництва, зовнішнього і внутрішнього озеленення поділилась Гальом О.І., вчитель екології ЗОШ с. Підцир′я. Педагоги також мали змогу переглянути роботи переможців, призерів обласного та Всеукраїнського етапів конкурсів еколого-натуралістичного напряму, а саме: відеосюжет з охорони ландшафтного заказника «Сірче», слайд-фільм із зовнішнього та внутрішнього озеленення ЗОШ с.Видерта, дослідницькі роботи.
На завершення свою роботу представили члени екологічного агітколективу «Фація»- призери Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти (керівники: Букало Світлана Сергіївна, вчитель біології, Хоцевич Юліана Степанівна, педагог-організатор).
13 грудня 2017 року на базі Фаринківської філії опорного навчального закладу
«ЗОШ І-ІІІ ст..с. Пнівне» відбувся семінар директорів , завідуючів шкіл І ступеня та вчителів початкових класів (які набиратимуть 1 клас) з теми: «Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів» . Багнюк Любов Іларіонівна, завідуюча філією ознайомила з освітнім середовищем та представила колектив даного закладу.
Було розглянуто ряд питань:
- Освітня реформа: школа життєвих компетентностей
Ніщик Марина Василівна, методист РМК
- Інтегроване навчання:тематичний і діяльнісний підхід
Сидорчук Алла Степанівна,вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст..с. Брониця
- Використання інтернет- ресурсу , освітніх платформ , сучасних інноваційних технологій для організації ефективного навчально-виховного процесу та самоосвітньої діяльності вчителя та учнів
Демидюк Тетяна Михайлівна, вчитель початкових класів НВК №2 м. Каменя-Каширського
- Орієнтовний перелік засобів навчання в початковій школі
- Щодо навчальних матеріалів для використання у навчально-виховному процесі вчителями початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (на соціальній он-лайн платформі EdEra (https:// www.ed-era.com/) , НУШ (Нова українська школа)
- Державна підсумкова атестація у 4 класах
Ніщик Марина Василівна, методист РМК
Учасники семінару відвідали інтегровані уроки у першому та четвертому класах
- Інтегрований урок. (1 клас)
Тема: Нумерація чисел від 1-10. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
Що ти знаєш про неживу природу.
Лебіч Людмила Володимирівна,вчитель початкових класів
- Інтегрований урок (4 клас)
Тема:Повторення додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв`язування рівнянь і задач. Планети.
Семенюк Тамара Яківна,вчитель початкових класів
Кордони наших можливостей обмежуються
лише кордонами наших бажань.
За словами Василя Сухомлинського, «Інтелектуальне зростання, постійне збагачення, оновлення, поповнення, поглиблення, вдосконалення знань – це питання життя вчителів».
Нещодавно у навчально – виховному комплексі № 1 міста Каменя-Каширського відбулося засідання районного «круглого столу» на тему: «Саморозвиток особистості педагога як умова креативної самореалізації, професійного успіху», в якому взяли участь заступники директорів шкіл з навчально-виховної роботи, керівники районних і окружних методичних об’єднань педагогів, керівники районної школи педагогічного новаторства, творчі вчителі. Ініціатором проведення такої зустрічі був районний методичний кабінет відділу освіти. Учасники мали змогу ознайомитися з організаційно-педагогічними умовами, шляхами розвитку та реалізації потенціалу вчителя, з основними принципами організації педагогічного стимулювання професійного зростання педагога; моделлю науково- методичного супроводу процесу самореалізації, який базується на досвіді роботи шкіл району.
Організатором проведення зустрічі була завідувач районним методичним кабінетом відділу освіти Камінь-Каширської райдержадміністрації Подшивалкіна Любов. Активну участь у засіданні взяла Романчук Галина, завідувач лабораторії соціологічних досліджень та розвитку освіти Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти, яка глибоко проаналізувала результати вивчення громадської думки щодо якості надання освітніх послуг у загальноосвітніх закладах району, дала високу оцінку в числі інших питань створеній системі методичної роботи. Цікавим було те, що питання «круглого столу» розглядалися за відповідними блоками: «Креативне середовище післядипломної освіти як підґрунтя розвитку професійного потенціалу педагогів», «Готовність педагогів до досягнення педагогічного успіху», «Освітня реформа: на шляху до Нової української школи», «Веб-середовище як засіб взаємодії педагогів», «Акмеологія професійної культури вчителя».
Аналізуючи креативне середовище післядипломної освіти як підґрунтя розвитку професійного потенціалу педагогів, виступаючі Макарчук Наталія, заступник директора навчально – виховного комплексу №1 міста Каменя-Каширського; Матвійчук Алла, заступник директор загальноосвітньої школи села Підріччя; Приймак Ольга, вчитель біології опорного навчального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів села Пнівне» звернули особливу увагу на реалізацію сучасних підходів до формування інноваційної системи методичної роботи в школі, на значення самоосвіти для формування професійної компетентності педагога. Про готовність педагогів до інноваційної діяльності, до особистісного і професійного успіху, як підвищити мотивацію до професійного самовдосконалення через організацію участі у конкурсах фахової майстерності досвідом ділилися Гнатюк Надія, практичний психолог школи села Нові Червища, Митчик Алла, заступник директора школи села Грудки, Курчик Світлана, заступник директора та Демидюк Тетяна, вчитель початкових класів навчально – виховного комплексу №2 міста Каменя-Каширського, Хлуд Г. І., вчитель початкових класів школи села Сошичне.
Особливе захоплення викликав обговорення питань блок «Освітня реформа: на шляху до Нової української школи». Про освітній експеримент на шляху до Нової української школи - школи життєвих компетентностей змістовно проаналізувала методист районного методичного кабінету Ніщик Марина. Вона зупинилася на питаннях формування освітнього середовища, розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Нового державного стандарту початкової загальної середньої освіти. В рамках Всеукраїнського експерименту, участь в якому бере Раків-Ліська школа, наголосила на активному впровадженні інноваційних підходів у початковій школі. Як формується успішний учень Нової української школи через реалізацію Всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Інтелект України» розповіла Букало Оксана, вчитель початкових класів навчально – виховного комплексу №1 м. Каменя-Каширського. Змістовно розкрила питання «Роль методоб’єднання у формуванні педагогічної компетентності як основи професійного становлення і розвитку педагогічної майстерності вчителів» Шафарчук Валентина, голова окружного методичного об’єднання вчителів початкових класів школи села Полиці. Вчителі інформатики Приходько Руслан та Ніщик Юліана ( школи сіл Пнівне та Раків Ліс), наголосили на проблемі підвищення рівня інформаційної компетентності педагога як нагальна вимога часу і науково - методична проблема. Геналюк Віталій, вчитель історії навчально – виховного комплексу №1 міста Каменя – Каширсього довів, що віртуальний кабінет є інструментом забезпечення компетентнісного підходу у навчанні. Борсук Тетяна, вчитель української мови та літератури цього ж освітнього закладу зупинилась на проблемі створення та використання блогу як сучасного засобу взаємодії педагогів.
Групою учасників «круглого столу» було розкрите питання акмеології професійної культури вчителя. Зокрема, виступаючими Ющик Інною, вчителем початкових класів навчально – виховного комплексу №1 міста Каменя-Каширського та Карпук Лідією, директором школи села Залісся, було наголошено, що створення ефективної системи мотивації вчителя - це умова розвитку його професійної майстерності. Роль науково-методичного супроводу в індивідуальному інноваційному зростанні педагогів розкрила у своєму виступі методист районного методичного кабінету Блінова Людмила, яка звернула особливу увагу на ефективність роботи районної школи педагогічного новаторства. Питанню самоосвіти, саморозвитку і самовдосконалення як головним чинникам зростання професійної майстерності вчителя присвятили свої виступи Пугач Роман, голова окружного методичного об’єднання вчителів географії школи села Піщане, керівник майстер-класу районної школи педагогічного новаторства та Хлистік Лідія, заступник директора школи села Підбороччя. Вони наголосили, що саморозвиток і самовдосконалення є необхідною потребою у формуванні професійної культури вчителя.
Насамкінець, завідувачем районного районного методичного кабінету Любовью Подшивалкіною були підведені підсумки роботи «круглого столу», учасниками надані пропозиції і рекомендації. Бо шлях до майстерності кожен прокладає сам. І коли ми зустрічаємо того, кого можемо назвати «учителем» або «майстром» крокувати цим шляхом стає значно легше.
Федік Л. І., заступник директора з навчально – виховної роботи
загальноосвітньої школи села Піщане.
Семінар учителів суспільствознавчих предметів
5 грудня на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Боровне проведено районний семінар учителів суспільствознавчих предметів з проблеми «Забезпечення якісної суспільствознавчої освіти засобами інтеграції». В ході семінару директор Остапук М.С. презентувала навчальний заклад.
На заході вчителями було розглянуто наступні питання:
- навчання за оновленими програмами – крок до Нової української школи (Денисюк С.Ф., методист РМК);
- реалізація інтегрованої змістової лінії «Громадянська відповідальність» на уроках історії і правознавства (Куницька Л.П., вчитель історії і правознавства ЗОШ І-ІІІ ст.. с. Нові Червища);
– реалізація на уроках історії наскрізної інтегрованої змістової лінії «Фінансова грамотність і підприємливість» (Геналюк В.А., вчитель історії НВК №1 м. Каменя-Каширського);
– застосування електронних освітніх ресурсів – умова досягнення нової якості історичної освіти (новітні методи підготовки учнів до складання ЗНО) (Березнюк Р.В., вчитель історії ЗОШ І-ІІ ст. с. Мельники-Мостище).
У теоретико-практичному блоці учасники семінару виконували інтерактивні вправи, писали проект бізнес-плану, розв’язували завдання за зразком ЗНО. Учителі ознайомились з посібником з освіти в області прав людини за участі молоді «Компас», який розробили європейські колеги.
Учителю історії ЗОШ І-ІІІ ст.. с. Боровне Пащук Н.Г. вдалось показати професійну компетентність, практично втілити ідеї інтегрованого навчання, використати міжпредметні зв’язки на відкритому уроці у 8 класі з теми «Воєнно-політичні події у 1656-1657 році».
Щира вдячність всім за змістовну співпрацю!
Денисюк С.Ф., методист РМК
21 листопада відбувся районний семінар – практикум практичних психологів закладів дошкільної освіти з теми «Розвиток емоційно-вольової сфери дошкільників» на базі дошкільного закладу №2 міста К-Каширського.
Учасники семінару відвідали заняття у старшій групі «Добро перемагає, а зло зникає», яке провела Петрук Світлана Адамівна, практичний психолог. Сформувати у практичних психологів чітке уявлення про емоційно-вольову сферу та поведінку дитини дошкільного віку допомогли виступ з презентацією з питання емоційно-вольової сфери дошкільника та аутотренінг «Зустріч з дитиною», підготовлені Світланою Адамівною та практичне заняття з елементами тренінгу «Конструктивно управляти емоціями – це означає…» проведене методистом РМК.
16 листопада 2017 року відбувся районний постійно діючий семінар заступників директорів з виховної роботи «Національно-патріотичне виховання в сучасній школі», де розглянули питання: «Педагогіка партнерства: нові підходи та шляхи реалізації», який пройшов на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Залісся.
Мета семінару: Обговорити та відпрацювати дії усіх учасників навчально-виховного процесу щодо виконання нормативної бази з питань виховної роботи у контексті Концепції Нової української школи, створення умов для реалізації Концепції Нової української школи; познайомити учасників семінару з виховною системою роботи школи з питань нових підходів до педагогіки партнерства; підвищити рівень знань заступників директора з виховної роботи на основі презентації досвіду роботи педагогічного колективу ЗОШ І-ІІІ ст. с. Залісся з проблеми педагогіки партнерства: нові підходи та шляхи реалізації.
Розпочався семінар із флешмобу «У нас на Україні» та квест-екскурсії по школі. Карпук Лідія Миколаївна, директор школи та Парфелюк Галина Іванівна, заступник директора з виховної роботи, презентували виховну систему школи «Педагогіка партнерства – новий формат педагогічної діяльності Нової української школи».
Повчальним було заняття школи батьківської майстерності «Готовність дитини до школи», який підготували та провели Матронік Світлана Йосипівна, практичний психолог, Шумік Наталія Миколаївна, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.
Формуванню національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати на користь держави, готовність її захищати сприяла проведена конкурсна програма «Ми – українці».
15 листопада 2017 року на базі Загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Личини відбувся районний семінар-практикум вчителів біології і хімії з теми «Хімічний та біологічний експеримент як ефективний метод розвитку дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок». В ході семінару відбувся відкритий урок з теми «Бактерії-найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій». Педагоги стали активними учасниками майстер-класу з теми «Розвиток життєзабезпечувальних навичок засобами ужиткового хімічного експерименту» та ознайомились з методикою проведення біологічного експерименту в умовах організації дослідницької діяльності школярів.
14 листопада 2017 року відбувся районний семінару вчителів початкових класів(які набиратимуть у 2018 році 1 клас) на базі ЗОШ І-ІІІ ст..с. Брониця
Тема :«Інтеграція навчального процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів»
Проведені уроки:
Інтегрований урок. (3 клас)
Тема: Порівняння художнього образу у казці і вірші.
- Культура мовленого слова.
- Виготовлення квітки технікою квілінг
Мельницька Світлана Василівна,
вчитель початкових класів
- Інтегрований урок (4 клас)
Тема: Одиниці вимірювання часу. Перетворення одиниць вимірювання часу.
Природознавство.
- Населення землі. Умови життя на Землі.
Демидюк Лариса Андріївна,
вчитель початкових класів
В ході семіару були розглянуті питання:
- Ознайомлення з навчальним середовищем.
Корінчук Анатолій Миколайович, директор ЗОШ І-ІІІ ст..с.Брониця
- Представлення вчителів початкових класів
Федчик Валентина Степанівна, заступник директора НВР
- Теоретико-методичні засади модернізації початкової освіти в умовах реформування
Ніщик Марина Василівна, методист РМК
- Інтегроване навчання:тематичний і діяльнісний підхід
Сидорчук Алла Степанівна,вчитель початкових класів
- Квест-проект «Калина» (природознавство, українська мова, літературне читання, основи здоров`я)
Булавчик Людмила Петрівна, вчитель початкових класів
- Орієнтовний перелік засобів навчання в початковій школі( Наказ МОН від 13.07.2017 №1021)
- Щодо навчальних матеріалів для використання у навчально-виховному процесі вчителями початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (на соціальній он-лайн платформі EdEra (https:// www.ed-era.com/) , НУШ (Нова українська школа)
- Державна підсумкова атестація у 4 класах
Ніщик Марина Василівна, методист РМК
Школа – драбина духовного сходження. Вона знаходиться не у приміщенні, а у душі учителя. Учень - це той,хто шукає світла,вчитель – той ,хто його несе.
Шалва Амонашвілі
1. Мета уроку.
2. Місце даного уроку в темі, розділі, курсі. Як пов'язаний цей урок з попередніми, яка його роль у вивченні наступного матеріалу. Специфіка уроку та його тип.
3. Чи раціонально було розподілено час на всі етапи уроку, чи логічним був перехід від одного етапу до іншого?
4. Назвати методи навчання та обґрунтувати їх вибір.
5. Які форми навчання використовувались під час вивчення нового матеріалу?
6. Яка реальна характеристика навчальних можливостей учнів? Які
особливості учнів були враховані на даному уроці?
7. Чи було забезпечено високу працездатність учнів на уроці, яким чином?
8. Як здійснювався контроль засвоєння знань, умінь, навичок?
9. Як використовувався на уроці кабінет, які засоби навчання, з якою метою?
10. Чи було забезпечено атмосферу доброзичливості та взаєморозуміння на уроці?
11. Що планувалось на випадок непередбачуваної ситуації?
12. Чи вдалося повністю реалізувати мету уроку? Якщо не вдалось, то чому?
Необхідно пам 'ятати, що посилання на «недоліки» класу та рівень його підготовки є некоректними.
9 листопада 2017 року на базі ЗОШ І-ІІІ ст.. та ДНЗ с. Підцир’я відбувся семінар вихователів старших груп ДНЗ та вчителів початкових класів з теми « Забезпечення наступності між дошкіллям і початковою школою
в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».Реалізація завдань екологічного виховання».(семінар –практикум)
В ході семінару були розглянуті питання:
1. Створення освітнього середовища у початкових класах в умовах освітньої реформи Нової української школи
Мельницький Федір Іванович,
директор ЗОШ І-ІІІ ст. села Підцир’я
2.Взаємодія закладів дошкільної і початкової освіти - крок до успішного майбутнього дитини
Ліщинська Лідія Володимирівна,
методист РМК
3. Теоретико-методичні засади модернізації початкової освіти в умовах освітн реформи
Ніщик Марина Василівна,
методист РМК
4. Відеопрезентація. Крокуємо екологічною стежиною.
Деркач Людмила Володимирівна,
вихователь
5. Майстер- клас. «Я роблю так» (Створення відеоролика у програмі «Фото- Шоу РRO»).
6. Впровадження інтерактивної освітньої платформи . «Вчи.ком.юа» в освітній процес ( з досвіду роботи)
Гут Марина Анатоліївна,
вчитель початкових класів
Були проведені уроки
Інтегроване заняття в старшій групі.
Тема. Пташині перельоти.
Веремейчик Галина Михайлівна,
вихователь старшої групи
Інтегровані уроки
Тема. Закріплення букви П. Розвиток мовлення за текстом Н.Тарасенко
«На пасіці взимку». Мовні ігри.
Ознайомлення з життям бджіл. Допомога птахам взимку.
Михалюк Наталія Петрівна,
вчитель початкових класів
Тема. Будь природі вірним другом. Звук (п). Логічні вправи.
Опрацювання тексту за Н.Тарасенко «На пасіці взимку». Бережне ставлення до природи.
Дослідницький міні-проект «Як бджоли готуються до зими».
Виготовлення годівнички для птахів.
Островчук Марія Миколаївна,
вчитель початкових клас
Спільний виховний захід . Світ навколо любові просить
Островська Наталія М,
вчитель початкових класів
Смаль Юлія Олександрівна,
вихователь старшої групи
Робота з батьками завжди була традиційною складовою дошкільної освіти, адже заклад дошкільної освіти є першим соціальним середовищем , до якого дитина потрапляє із сім’ї. Сьогодні дорослі учасники освітнього процесу мають усвідомити значущість партнерської взаємодії між закладом освіти і родиною, оскільки така співпраця покликана створити сприятливі умови для виховання здорової, соціально адаптованої, всебічно розвиненої особистості.
У сучасній практиці дієвим засобом розвитку особистості дитини є музичне мистецтво. 30 жовтня 2017 року на базі закладу дошкільної освіти №3 «Казка» міста Каменя-Каширського відбувся районний семінар для музичних керівників «Взаємодія закладу освіти з батьками вихованців з розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку».
До уваги учасників семінару було представлено створене мистецьке середовище в групових кімнатах , виставка дидактичних посібників, свято закосичення «Плетися коса - родися краса»,
майстер-клас з батьками ( виготовлення нестандартних музичних інструментів), відеопрезентація роботи музичних керівників закладу №3 «Казка».
В ході семінару були продемонстровані напрямки співпраці з родинами вихованців.
Опрацьовано інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітньої роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах (лист МОН України від 02.09.2016 №1/9-454), щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батькам и вихованців (лист МОН України від 11.10.2017 №1/9-546).
На допомогу музичним керівникам закладів дошкільної освіти району поширено методичні матеріали: примірні анкети для батьків, поради щодо розвитку музичних здібностей дітей .